LogiBin®
Wij leveren een stelling met 2 of meer voorraadbakken per artikel. Iedere bak heeft een RFID tag en bevat voldoende voorraad tot de volgende levering. Op de zijkant van de stelling zit een RFID scan paneel. Hier kun je eenvoudig een lege bak scannen. Het scherm geeft dan direct aan dat het gescande artikel is opgenomen om besteld te worden.
Via een tijdklok worden deze gescande artikelen op een afgesproken tijd omgezet naar een bestelling. Vervolgens is in het scherm af te lezen of de bestelling ‘in behandeling’, ‘gepicked’ of ‘verzonden’ is, afhankelijk van hoever de levering is gevorderd. Zo is alle up-to-date informatie direct op de werkvloer zichtbaar en hoeft inkoop niet steeds te worden gestoord, waardoor ze meer tijd overhouden.
Zodra de order wordt ontvangen wordt deze in EEN keer op voorraad, door 1 willekeurig item uit de order te scannen. Lege bakken worden verzameld op een pallet en worden periodiek door ons opgehaald. Deze cyclus wordt continu herhaald en zorgt ervoor dat jouw voorraad altijd is afgestemd op je behoefte. Bekende periodieke stijgingen of afnames van voorraad-behoefte dienen te worden afgestemd met onze LogiBin afdeling.
Stafa werkt proactief, wij monitoren de voorraad van onze klant. Is iets op, dan zien we dat meteen en gaan we direct over tot actie en bellen de klant. Zo is de continuïteit van het productieproces altijd gegarandeerd.